wtorek, 16 listopad 2021 09:54

SP ZALESIE: Wycieczka uczniów z Zalesia - Małopolska i Beskid Żywiecki

Uczniowie klas IV - VIII ze Szkoły Podstawowej w Zalesiu wyruszyli na wycieczkę na południe Polski.

Po wyjeździe wczesnym rankiem i przejechaniu przez prawie całą Polskę na pierwszy postój zatrzymaliśmy się w Wieliczce, gdzie zwiedziliśmy słynną kopalnię soli. Pokonując podziemne chodniki poznaliśmy pracę dawnych górników, warunki panujące w dawnej kopalni oraz metody pozyskiwania soli. Niespodzianką było spotkanie Skarbnika - dobrego ducha kopalni, który przedstawił historię Świętej Kingi i zorganizował zawody na najlepszego górnika. Wyjątkowy był też pierwszy nocleg, który spędziliśmy we wspólnej sypialni w kopalni - 135 metrów pod ziemią.

Następnego dnia przejechaliśmy do naszego stałego miejsca pobytu - Domu Wczasów Dziecięcych w Sidzinie w Beskidzie Żywieckim. Dom ten był miejscem wielu rozrywek, a także bazą wypadową dla krótszych i dłuższych wypraw i spacerów. Wśród rozlicznych atrakcji znalazły się m. in.:

- gry sportowe i zabawy na placu zabaw

- ognisko połączone z pieczeniem kiełbasek i konkursem piosenek

-  konkurs pod hasłem "Top Model"

- dyskoteka

- zwiedzanie Skansenu Wsi Żywieckiej

- wędrówka szlakami wokół Sidziny

- wejście na Halę Krupową i odwiedziny w schronisku górskim

- wycieczka do Wadowic - zwiedzanie Domu Rodzinnego Jana Pawła II, Bazyliki Ofiarowania NMP oraz udział w warsztatach "Jak Lolek Wojtyła został superbohaterem"

Z pewnością największym osiągnięciem dla całej grupy było zdobycie najwyższego szczytu Beskidów Zachodnich - Babiej Góry. Pod okiem przewodnika górskiego w czasie kilkugodzinnej wędrówki wszyscy dotarli na szczyt Diablak - na wysokość 1725 metrów. Osiągnięcie to mogło napawać dumą każdego uczestnika naszej wycieczki.

Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

OPRACOWANIE: Szkoła Podstawowa w Zalesiu.