wtorek, 02 kwiecień 2024 13:12

BUDOWA I MODERNIZACJA DROGI Z LUBNI DO BRUS PRZEZ DĄBRÓWKĘ I MAŁE GLIŚNO

Trwają prace budowlane na odcinku drogi z Lubni do Dąbrówki. Szutrowa nawierzchnia zostanie zamieniona na asfaltową w najbliższych miesiącach.

Docelowo Gmina Brusy zaplanowała modernizację drogi z Lubni aż do Brus przez Dąbrówkę i Małe Gliśno. Trasa liczy ponad 6 km. Zadanie podzielono na etapy. Pierwszy trwa. Jego koszt wynosi 3,1 miliona złotych. 2,6 miliona stanowi dofinansowanie pozyskane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Z kolei wykonanie odcinka z Dąbrówki do Małego Gliśna jest na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę. To także będzie droga asfaltowa. Koszt inwestycji wyniesie 2,2 miliona złotych. Ponad 1,4 miliona pokryje dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Realizację zadania zaplanowano jeszcze w tym roku.

Ostatni odcinek na trasie Małe Gliśno – Brusy jest asfaltowy, ale wymaga modernizacji. Ponadto przy drodze ma powstać m.in. ścieżka rowerowa. Na ten etap Gmina Brusy pozyskała 3 miliony złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 2024. Przygotowywana jest dokumentacja budowlana. Realizację zaplanowano na przyszły rok.

 

Previous Next Play Pause
1 2 3

 547678658.jpg

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.

Wyświetlony 2332 razy