środa, 15 maj 2024 08:40

SP LUBNIA: Wanoga do Bytowa i Płotowa

Najmłodsze grupy uczniów ze SP w Lubni uczących się języka kaszubskiego wybrały się na odkrywanie uroków regionu. Podczas wycieczki, która odbyła się 8 maja, odwiedziliśmy Kościół św. Katarzyny Aleksandryjskiej i św. Jana Chrzciciela w Bytowie, Cerkiew św. Jerzego, rynek, dawny cmentarz, zabytkowy wiadukt kolejowy i dworzec.

Muzeum Zachodniokaszubskie w Bytowie, które zajmuje cały dawny Dom Zakonny pokrzyżackiego zamku, to wspaniała przestrzeń do zwiedzania. Ekspozycje podzielono na poświęcone etnografii oraz zabytkom historycznym i artystycznym. Oprócz współczesnej sztuki ludowej, z pracami między innymi mistrza Józefa Chełmowskiego, mieliśmy również okazję podziwiać wystawę pokonkursową XXX Przeglądu Twórczości Kaszubskiej Dzieci i Młodzieży.

W Płotowie zwiedzaliśmy Muzeum Szkoły Polskiej. Zawitaliśmy także do Zagrody Styp - Rekowskich, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach etnograficznych pt. „Kaszubscy muzykanci". Była to opowieść o kaszubskiej muzyce dawnej i współczesnej. Wysłuchaliśmy utworów przygotowywanych w ramach Festiwalu Cassubia Catat. Zaprezentowane zostały tradycyjne kaszubskie instrumenty, których dźwięki rozpoznawaliśmy. Uczestnicy wykonali niepowtarzalne mini diabelskie skrzypce, które będą świetną pamiątką z naszej wycieczki.

Opiekunowie: P. Justyna Górska, P. Tomasz Klaman.

Previous Next Play Pause
1 2 3

Opracowanie: Szkoła Podstawowa w Lubni.